tisdag 13 januari 2009

DE SPRUTA AV BARA H-VETE

När vi var klara för att släppa på varmvatten till de fejkade badrummet verkade allt vara tätt så vi stängde av och vänta på att dom skulle elda upp tanken så de blev varmt på riktigt.

MEN

när vi släppte på vattnet på riktigt satte vi bara på vattnet i källaren sen gick jag sakta upp för att spola.


när jag börja närma mig badrumsbåset hör jag hur de sprutar. fick jag ropa så dom stängde av. drog åt kopplingen som såg ut att läcka. och på med vattnet igen spruta om något ännu mer. av med vattnet igen. och verkligen kolla där de spruta när dom satte på lite grann, då visade det sig att de spruta från anslutningen vid kranen.

så loss med den och kolla vad fan de var för fel, då visade det sig att röret hade gått av efter alla ggr som tidigare studenter/elever har lekt med kranen. så fick byta kran.

sen funka de bra när rören var tillräckligt långa, fick göra om med lite speciallösningar :P

Inga kommentarer: