måndag 2 februari 2009

SMART!

Egenligen är jag inte så förtjust i Mac Donalds men nu har dom visat att dom kan om dom vill.

Nu kan man ladda sin Elbil på en av deras restauranger medan man äter.

Här har dem tänkt till, hur får man in folk till restaurangerna?
jo, man ser till att folk vill stanna vid dem, när fler skaffar Elbilar (både rena elbilar och plug in bilar) så kommer fler stanna hos donken och ladda bilen och käka. men detta kräver att dem bygger ut nätet till alla restauranger.


läs mer här


I övrigt ringde Glocalnet mig på IP-telefonen, chockad över att den ringde på den svara jag märkte snabbt att dom inte hade koll på läget, dom börja fråga om jag hade telefonen i fastna nätet osv. men eftersom jag aldrig har haft de numret på fastna nätet och de är med rikt nr som är reserverat för IP-telefoner. Kul när telefonförsäljare inte har koll på läget. Sen funderar jag på om dom fick ringa mig eftersom jag inte är kund där utan på Phonzo Perfekt ingen fast avgift man betalar för de man ringer för.

Inga kommentarer: