tisdag 24 februari 2009

Hur ska kvällstidningarna överleva?

Gick in på Aftonbladet i mosse och suck djup när jag såg rubriken "EXTRA" och under ser man prinsessan, och idag blir förlovningen offentlig.

Reagerar knappt men tänker går in på Svt och kikar och när även dem skriver om det så inser jag sakta att de kanske för en gång skull är sant. Senare tar kollar jag på Svd, DN, Expressen, när till och med DI skriver lägger jag ner, ni kan ju höra av er när bröllopet är kan vara kul att se, men nu har jag annat för mig till nästa sommar.

Nu har Kronprinsessan Viktoria och Daniel bestämt sig för att gifta sig, kul att dem har funnit varandra.

I mitt stilla sinne fundera jag på en sak som Viktoria sa i en TV intervju för något år sedan, tror de var SVT årskrönika med kungafamiljen. Där frågan om ev förlovning kom upp och svaret blev i still med, lugn vi meddelar oss när de är dags, så ni behöver inte köpa veckotidningarna.

Tydligen är det många i Sverige som vill/ville läsa om när förlovningen skulle ske utan att få reda på nått klart utan bara spekulationer, jag har inte läst i många veckotidningar i det fallet är om min mor har köpt Året Runt för att kunna lösa lösa korsorden i aktuell bilaga.

Så min fundering hur ska Hänt Extra, Året Runt, Svensk Damtidning, Se & hör med flera överleva när dem inte längre kan spekulera om det blivande brudparet ska gifta sig eller inte, nu när alla vet det?


mer info finns på min blogg kollega Mickes blogg

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint inlägg, riktigt pr cup ;) Du syns till höger i min blogg i alla fall men tyvärr pinga det inte så det syndes i kommentarerna.