onsdag 11 februari 2009

Blev utmanad, Solceller

Micke utmanade mig igår, och här kommer mitt svar!

läs vad utmaningen gick på längre ner.


Bilden jag fick ta, är från solcellskursen i Höstas, om jag minns rätt så visar bilden en polykristalin Solcell modul från PV Enterprise

I övrigt kan de vara bra att veta att solceller gör EL och har en verkningsgrad på ca 10% vilket ger en max effekt på 100W/m2. men de man i daglit menar när man pratar solenergi i vårt klimat är solvärme där panelerna har en verkningsgrad på ca 60%, och dessutom är dom billigare per kWh.


 




Utmaningen gick ut på följande:

Kopierat från Micke
"Så här gör ni;

Gå till “mina bilder”
gå till den 6:e mappen
ta sedan den 6:e bilden i den mappen, lägg upp bilden på bloggen och skriv något om bilden!
utmana sedan 6 bloggare att göra samma sak.
Ska bli spännande om ni antar utmaningen och det ska bli roligt att se vad ni hittar på för bilder."

Nu gick jag problem men utmanar så många jag kan, nämligen följande: Malin , Kalmar Malin, Jossan, Grannen Elin Lillebor (långe) bror, Kusin Annika
Posted by Picasa

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint med solcells bild, passande ;)