måndag 9 mars 2009

- 57 %

Fick hem de orange kuveret idag.

eftersom man är lite smått intresserad iaf kollar jag igenom det och ser totala nedgången för min premie pension PPM var -57% förra året. 
kort samman fattning är väll att jag inte lyckas så bra, men de har ju sin förklaring, dels så har jag inte varit så aktiv främst för att de inte har varit några stora summor de handlat om. Förra året hade jag 500kr som låg som pott, sedan har börsen gått mycket nedför oxå.

men ska ta tag i det här nu och skapa en rutin så jag får en fin pension om så där en 44 år. 

en gång i månaden kanaske? då ska vi inte tänka på hur många gånger man ska logga in och kollar 44*12=528 gånger. kanske inte så farlig om man tänker efter hur många gånger kommer diska! 

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag är usel på pension*

Anonym sa...

via bloggfavoriter*

Anonym sa...

Oj, det var mycket back, jag har inte rött min och hade en avkastning på 6,16% :)

Anonym sa...

haha, skönt inlägg! även om börsen är en katastrof..