torsdag 3 december 2009

Sport.. kan visst vara allt.

Var igår inbjuden till Ejendals arena som nyinflyttat till Leksand.

Vi skulle kolla på Hockey matchen LIF-Bofors. Har inte sett någon match mer än kasnke nån gång på TV nån gång i tiden.

Ni som känner mig vet hur jag ser på sport, mkt ointresserad. så min samman fattning av period 1 och 2. ett gäng ynglingar (leksand hade yngsta laget nånsin) som jagar en svart prick på en plan och slår på varandra. Vad är de för vist med att bli utvisad ingen kan komma att säga att de bara händer av misstag, de är ju varje spelares beslut, att puckla på motspelaren.

Sen kommer man till de där med hysterin runt omkring massa folk betalar för att gå och titta på sådant (hmm) skräp.

men men alla bestämmer vi var vi lägger våra pengar så kör hårt.


Nu till gårdagen riktigt roliga händelse. strax innan matchen durrar det i fickan. aha ett SMS, "Ska vara med på gävledala jag :)" var från min vän J. som skulle vara med från Energiutbildningen hon går i gävle :) .

1 kommentar:

Heinrock sa...

Sport är i hög grad en religiös upplevelse. Vi som inte tror på den religionen har svårt att begripa hur folk kan engagera sig så oerhört...